CEM Day 2025
Asiakaskokemus. Muutos. Nyt.
Suomen johtava asiakaskokemuksen tapahtuma – jo 8. kertaa!
Torstai 9.10.2025 | Crowne Plaza Helsinki | Live & Livestream
Muutoksen johtaminen on asiakaskokemuksen ytimessä
Asiakaskokemuksen kehittäminen ei ole vain teknologian määrittelyä – se on ihmisten osallistamista ja yhteisen tahtotilan kiteyttämistä. Näiden pohjalta luodaan toimintamallit, joiden avulla muutos saadaan aikaiseksi. Muutosjohtaminen on keskeisin haaste, kun organisaatio haluaa aidosti muuttua asiakaskeskeisemmäksi.
CEM Day 2025 kokoaa yhteen Suomen eturivin yrityksiä, jotka ovat onnistuneet tässä muutoksessa – mitä he tekivät, mitä mittasivat ja millaisia tuloksia saavuttivat?
Tule kuulemaan inspiroivia puheenvuoroja, käytännön esimerkkejä ja tutkimustuloksia. Saat mukaasi ideoita ja konkreettisia työkaluja, joilla kehität oman organisaatiosi asiakaskokemusta.
CEM Dayn pääyhteistyökumppani
Miksi osallistua?
✓ Huippupuhujat
Tule kuulemaan, kuinka Suomen johtavat yritykset ja julkishallinnon organisaatiot rakentavat kilpailuetua asiakaskokemuksella.
✓ Verkostoituminen
Kohtaa ja vaihda kokemuksia muiden alan ammattilaisten kanssa (vuoden 2024 osallistujista 89% suosittelisi tapahtumaa kollegalleen!)
✓ Konkreettiset työkalut
Saat mukaasi toimivia ratkaisuja ja käytännön malleja, joita voit soveltaa omassa työssäsi
✓ Joustavuus
Voit osallistua paikan päällä tai seurata tapahtumaa livestreamin välityksellä
✓ Jatkuva oppiminen
Saat pääsyn kaikkiin puheenvuoroihin myös tallenteina tapahtuman jälkeen
KENELLE TAPAHTUMA ON TARKOITETTU?
- Asiakaskokemuksen johtajille ja asiantuntijoille
- Liiketoiminnan kehittäjille
- Markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisille
- Myynnin ja asiakaspalvelun päättäjille
- Digitaalisen kehityksen vastaaville
- Organisaatioiden johdolle, joka haluaa erottautua asiakaskokemuksella
Ohjelma
Torstai 9.10.2025
8.30 – 9.00 Aamukahvit
9.00 – 9.15 Tervetuloa! Puheenjohtajan avaus

Toimitusjohtaja, Futurelab Experience
9.15 – 9.45 Kun strategia ja brändi uudistuvat, uudistuvatko myös asiakkaiden kokemukset?

Vt. toimitusjohtaja, Suomalainen työ
9.45 – 10.15 Varaudu hyvään huomiseen asiakaskokemuksen avulla: Ilmarisen matka kohti hyötyä tuottavaa asiakaskokemusta

Executive Vice President, Customers, Ilmarinen
10.15 – 10.30 TAUKO
10.30 – 11.00 CX in the world of AI: how AI is changing the role of CX
AI is innovating how we do CX and changing what’s required from a CX Professional. Hear how AI is helping organizations listen to their customers more effectively, democratize insights to drive business-wide change, and how the role of CX needs to adapt to this new world.
Senior Solutions Director, Forsta
11.00 – 11.15 Asiakaspolun tavoitteellistaminen AI:n avulla

AI Lead, Sales & Marketing, Alma Media
11.15 – 11.30 Osallistava ryhmäkeskustelu

11.30 – 12.30 LOUNASTAUKO
12.30 – 13.00 Lapin luksus – kuinka lunastetaan kovimmat odotukset?
Luksukseen tottuneiden, kansainvälisten asiakkaiden palvelu vaatii erityisosaamista ja ymmärrystä siitä, mitä ”hyvä palvelu” juuri heille tarkoittaa. Itsekin näitä asiakkaita palvelut Henry kertoo, mistä erinomainen asiakaskokemus tälle ryhmälle koostuu ja mitä oppeja tästä on sovellettavissa myös muille toimialoille.

Strategiajohtaja, Staffmax
13.00 – 13.30 Yli miljoona nousua päivässä – miten asiakaskokemuksen mittaaminen auttaa tavoitteeseen pääsyssä?

HSL
13.30 – 14.00 Asiakaskokemuksen nykytilatutkimuksen 2025 tulosten julkistus
Jo neljättä kertaa toteutettu tutkimus kertoo, mitkä ovat kehittämisen fokusalueet ja haasteet Suomessa juuri nyt ja millaisia trendejä eri osa-alueiden suhteen on havaittavissa. Mukana jälleen myös näkemyksiä ja kokemuksia kehittämisen parhaista käytännöistä.

Seniorikonsultti & Partner, Futurelab Experience
14.00 – 14.15 Osallistava ryhmäkeskustelu

14.15 – 14.45 Kahvia ja pikkusuolaista
14.45 – 15.15 Säästöpankin asiakaskokemus – miten asiakas huomaa eron?

Toimitusjohtaja, Säästöpankkiliitto
15.15 – 15.45 Asiakaskokemuksen johtaminen brändin avulla
Muutoksessa sanoman kiteyttäminen ja ”punaisen langan” säilyttäminen on erityisen tärkeää. Tokmanni on viime vuosina käynyt läpi muutoksen, jossa brändillä on ollut keskeinen rooli niin henkilöstön kuin asiakaskokemuksenkin johtamisessa. Markkinoinnin moniottelija, Tokmannin kaupallinen johtaja V-P Ääri käy läpi teesit, joiden kautta brändi on viety Tokmannin arkeen kaikilla tasoilla.

Kaupallinen johtaja, Tokmanni
15.45 – 16.00 Yhteenveto

Toimitusjohtaja, Futurelab Experience
Pidätämme oikeuden ohjelman muutoksiin.
Valitse sinulle sopivin tapa osallistua
LIVE-TAPAHTUMA
- Verkostoituminen paikan päällä muiden osallistujien ja puhujien kanssa
- Buffet-lounas sekä aamu- ja iltapäiväkahvit
- Osallistavat ryhmäkeskustelut
- Pääsy kaikkiin tallenteisiin tapahtuman jälkeen
Hinta 695 €
Ilmoittaudu live-tapahtumaan >
LIVESTREAM
- Seuraa tapahtumaa suorana verkossa
- Wolt-voucher lounaan tilaamiseen (20 €)
- Pääsy kaikkiin tallenteisiin tapahtuman jälkeen
Hinta 395 €
Ilmoittaudu mukaan livestreamiin >
Ryhmäalennus: yli kolmen hengen ryhmille 5 % alennus.
Hintoihin lisätään arvolisävero 25,5 %.
Osallistujien kokemuksia vuodelta 2024
89% osallistujista suosittelisi tapahtumaa kollegalleen!
“Oli todella innostava päivä! Kaikki esitykset olivat omalla tavallaan ajatuksia herättäviä ja sain poimittua niistä hyviä ideoita oman yrityksen toiminnan kehittämiseen.”
”Onnistunut kokonaisuus, jossa oli mukana erilaisia organisaatioita ja jossa oli mahdollisuus käydä mielenkiintoisia keskusteluja asiakaskokemuksesta.”
”Tapahtuma oli antoisa ja antoi paljon vertaistukea ja potkua omaan tekemiseen.”
Tapahtumapaikka
Crowne Plaza Helsinki
Mannerheimintie 50, 00260 Helsinki
Erinomaiset julkiset liikenneyhteydet
Hotellissa ja lähistöllä maksullisia parkkipaikkoja (mm. P-töölö)
Futurelab Experience
Futurelab Experience on Suomen johtava asiakaskokemuksen kehittämisen kumppani. Autamme yrityksiä rakentamaan asiakaskokemuksen aidoksi osaksi yrityksen strategiaa, toimintamalleja ja kulttuuria sekä luomaan kilpailuetua asiakaskokemuksen avulla.