CEM Day 2025

Asiakaskokemus. Muutos. Nyt.

Suomen johtava asiakaskokemuksen tapahtuma – jo 8. kertaa!
Torstai 9.10.2025 | Crowne Plaza Helsinki | Live & Livestream

Ilmoittaudu mukaan

Muutoksen johtaminen on asiakaskokemuksen ytimessä

Asiakaskokemuksen kehittäminen ei ole vain teknologian määrittelyä – se on ihmisten osallistamista ja yhteisen tahtotilan kiteyttämistä. Näiden pohjalta luodaan toimintamallit, joiden avulla muutos saadaan aikaiseksi. Muutosjohtaminen on keskeisin haaste, kun organisaatio haluaa aidosti muuttua asiakaskeskeisemmäksi.

CEM Day 2025 kokoaa yhteen Suomen eturivin yrityksiä, jotka ovat onnistuneet tässä muutoksessa – mitä he tekivät, mitä mittasivat ja millaisia tuloksia saavuttivat?

Tule kuulemaan inspiroivia puheenvuoroja, käytännön esimerkkejä ja tutkimustuloksia. Saat mukaasi ideoita ja konkreettisia työkaluja, joilla kehität oman organisaatiosi asiakaskokemusta.

CEM Dayn pääyhteistyökumppani

Miksi osallistua?

✓ Huippupuhujat

Tule kuulemaan, kuinka Suomen johtavat yritykset ja julkishallinnon organisaatiot rakentavat kilpailuetua asiakaskokemuksella.

✓ Verkostoituminen

Kohtaa ja vaihda kokemuksia muiden alan ammattilaisten kanssa (vuoden 2024 osallistujista 89% suosittelisi tapahtumaa kollegalleen!)

✓ Konkreettiset työkalut

Saat mukaasi toimivia ratkaisuja ja käytännön malleja, joita voit soveltaa omassa työssäsi

✓ Joustavuus

Voit osallistua paikan päällä tai seurata tapahtumaa livestreamin välityksellä

✓ Jatkuva oppiminen

Saat pääsyn kaikkiin puheenvuoroihin myös tallenteina tapahtuman jälkeen

 

KENELLE TAPAHTUMA ON TARKOITETTU?

  • Asiakaskokemuksen johtajille ja asiantuntijoille
  • Liiketoiminnan kehittäjille
  • Markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisille
  • Myynnin ja asiakaspalvelun päättäjille
  • Digitaalisen kehityksen vastaaville
  • Organisaatioiden johdolle, joka haluaa erottautua asiakaskokemuksella

 

Ohjelma

Torstai 9.10.2025

8.30 – 9.00 Aamukahvit

 

9.00 – 9.15 Tervetuloa! Puheenjohtajan avaus

Kari Korkiakoski
Toimitusjohtaja, Futurelab Experience

 

9.15 – 9.45 Kun strategia ja brändi uudistuvat, uudistuvatko myös asiakkaiden kokemukset?

Reetta Mentu
Vt. toimitusjohtaja, Suomalainen työ

 

9.45 – 10.15 Varaudu hyvään huomiseen asiakaskokemuksen avulla: Ilmarisen matka kohti hyötyä tuottavaa asiakaskokemusta

Esa Jäntti
Executive Vice President, Customers, Ilmarinen

 

10.15 – 10.30 TAUKO

 

10.30 – 11.00 CX in the world of AI: how AI is changing the role of CX

AI is innovating how we do CX and changing what’s required from a CX Professional. Hear how AI is helping organizations listen to their customers more effectively, democratize insights to drive business-wide change, and how the role of CX needs to adapt to this new world.

Adam Janes, CCXP
Senior Solutions Director, Forsta

 

11.00 – 11.15 Asiakaspolun tavoitteellistaminen AI:n avulla

Arttu Ruotsalainen
AI Lead, Sales & Marketing, Alma Media

 

11.15 – 11.30 Osallistava ryhmäkeskustelu

 

11.30 – 12.30 LOUNASTAUKO

12.30 – 13.00 Lapin luksus – kuinka lunastetaan kovimmat odotukset?

Luksukseen tottuneiden, kansainvälisten asiakkaiden palvelu vaatii erityisosaamista ja ymmärrystä siitä, mitä ”hyvä palvelu” juuri heille tarkoittaa. Itsekin näitä asiakkaita palvelut Henry kertoo, mistä erinomainen asiakaskokemus tälle ryhmälle koostuu ja mitä oppeja tästä on sovellettavissa myös muille toimialoille.

Henry Hynynen
Strategiajohtaja, Staffmax

 

13.00 – 13.30 Yli miljoona nousua päivässä – miten asiakaskokemuksen mittaaminen auttaa tavoitteeseen pääsyssä?

Eeva Jakobsson
HSL

 

13.30 – 14.00 Asiakaskokemuksen nykytilatutkimuksen 2025 tulosten julkistus

Jo neljättä kertaa toteutettu tutkimus kertoo, mitkä ovat  kehittämisen fokusalueet ja haasteet Suomessa juuri nyt ja millaisia trendejä eri osa-alueiden suhteen on havaittavissa. Mukana jälleen myös näkemyksiä ja kokemuksia kehittämisen parhaista käytännöistä.

Pasi Brusi
Seniorikonsultti & Partner, Futurelab Experience

 

14.00 – 14.15 Osallistava ryhmäkeskustelu

 

14.15 – 14.45 Kahvia ja pikkusuolaista

 

14.45 – 15.15 Säästöpankin asiakaskokemus – miten asiakas huomaa eron?

Kai Koskela
Toimitusjohtaja, Säästöpankkiliitto

 

15.15 – 15.45 Asiakaskokemuksen johtaminen brändin avulla

Muutoksessa sanoman kiteyttäminen ja ”punaisen langan” säilyttäminen on erityisen tärkeää. Tokmanni on viime vuosina käynyt läpi muutoksen, jossa brändillä on ollut keskeinen rooli niin henkilöstön kuin asiakaskokemuksenkin johtamisessa. Markkinoinnin moniottelija, Tokmannin kaupallinen johtaja V-P Ääri käy läpi teesit, joiden kautta brändi on viety Tokmannin arkeen kaikilla tasoilla.

Veli-Pekka Ääri
Kaupallinen johtaja, Tokmanni

 

15.45 – 16.00 Yhteenveto

Kari Korkiakoski
Toimitusjohtaja, Futurelab Experience

 

Pidätämme oikeuden ohjelman muutoksiin.

 

Valitse sinulle sopivin tapa osallistua

LIVE-TAPAHTUMA

  • Verkostoituminen paikan päällä muiden osallistujien ja puhujien kanssa
  • Buffet-lounas sekä aamu- ja iltapäiväkahvit
  • Osallistavat ryhmäkeskustelut
  • Pääsy kaikkiin tallenteisiin tapahtuman jälkeen

Hinta 695 €

Ilmoittaudu live-tapahtumaan >

 

LIVESTREAM

  • Seuraa tapahtumaa suorana verkossa
  • Wolt-voucher lounaan tilaamiseen (20 €)
  • Pääsy kaikkiin tallenteisiin tapahtuman jälkeen

Hinta 395 €

Ilmoittaudu mukaan livestreamiin >

Ryhmäalennus: yli kolmen hengen ryhmille 5 % alennus.
Hintoihin lisätään arvolisävero 25,5 %.

Verkostoidu paikan päällä muiden osallistujien ja puhujien kanssa CEM Day 2025 -tapahtumassa.

Osallistujien kokemuksia vuodelta 2024

89% osallistujista suosittelisi tapahtumaa kollegalleen!

“Oli todella innostava päivä! Kaikki esitykset olivat omalla tavallaan ajatuksia herättäviä ja sain poimittua niistä hyviä ideoita oman yrityksen toiminnan kehittämiseen.”

”Onnistunut kokonaisuus, jossa oli mukana erilaisia organisaatioita ja jossa oli mahdollisuus käydä mielenkiintoisia keskusteluja asiakaskokemuksesta.”

”Tapahtuma oli antoisa ja antoi paljon vertaistukea ja potkua omaan tekemiseen.”

Tapahtumapaikka

Crowne Plaza Helsinki
Mannerheimintie 50, 00260 Helsinki

Erinomaiset julkiset liikenneyhteydet
Hotellissa ja lähistöllä maksullisia parkkipaikkoja (mm. P-töölö)

 

 

Futurelab Experience

Futurelab Experience on Suomen johtava asiakaskokemuksen kehittämisen kumppani. Autamme yrityksiä rakentamaan asiakaskokemuksen aidoksi osaksi yrityksen strategiaa, toimintamalleja ja kulttuuria sekä luomaan kilpailuetua asiakaskokemuksen avulla.