
Koronavuosien jälkeen huomattiin, että kaivattiin jälleen kohtaamisia kollegoiden ja verkostojen kanssa. Teams-virtaan kyllästyttiin. Tapahtumaosallistujien suhteellinen osuus Futurelabin CEM DAY -tapahtumissa kasvoi. Kuulimme myös kommentteja, että yhden päivän aikana ei ehdi kuitenkaan riittävästi jakaa kokemuksia ja näkemyksiä asiakaskokemuksen kehittäjien kesken. Näistä havainnoista ja kommenteista syntyi ajatus rakentaa jotain uutta, joka vastaisi näihin tarpeisiin.
Asiakaskokemuksen leirinuotion idea on tarjota joukolle yrityksiä ja yhteisöjä mahdollisuus tavata useita kertoja ja siten syventää osallistuvien organisaatioiden välistä vuorovaikutusta sekä kokemusten ja osaamisten jakamista. Oli alusta alkaen luonnollista, että kaikki tapaamiset ovat livenä – Teams-osallistuminen ei ole ollut mahdollista.
Päätasolla idea on ollut siis seuraava:
- kolme tapaamista
- jokaisesta osallistuvasta organisaatiosta max. kolme osallistujaa
- jokainen tapaaminen on puolen päivän pituinen
- tapahtumat sisältävät keskustelua, ryhmätehtäviä ja Futurelabin fasilitoimana ryhmätöiden purkua.
”Leirinuotio tarjosi keskustelualustan asiakaskokemuksesta ja asiakaskokemuksen kehittämisestä organisaatioissa. Leirinuotiolla syntyi luottamuksellinen, aktiivinen ja kannustava keskusteluilmapiiri.”
”Leirinuotio tarjosi erinomaisen tilaisuuden jakaa näkemyksiä sekä saada oivalluksia yhdessä muiden asiantuntijoiden kanssa. Järjestäjien vahva omistautuneisuus asiakaskokemukselle loi miellyttävän ja inspiroivan ilmapiirin leirinuotiolle.”
Ryhmän kokoonpano oli hyvin monimuotoinen. Mukana oli niin B2B- kuin B2C-yrityksiä ja yhteisöjä. On kuitenkin tärkeää huomata, että asiakaskokemuksen kehittämisen näkökulmasta ongelmat tuntuivat olevan hyvin samantyyppisiä. Joten osallistujien oli helppo löytää yhtäläisyyttä ja oppia muista organisaatioista. Osallistujat myös arvostivat mahdollisuutta vaihtaa tiimin kokoonpanoa eri tapaamisten aiheiden mukaisesti.
Ensimmäisen Asiakaskokemuksen leirinuotio -vuoden pohjalta syntyi myös kehitysideoita, joihin kiinnitämme huomiota vuoden 2025 ryhmässä, jota olemme nyt kokoamassa. Tervetuloa mukaan vuoden 2025 Asiakaskokemuksen leirinuotio -ryhmään! Ryhmä kootaan 28.2.2025 mennessä. Lisätietoja saat osoitteesta info@futurelab.fi.
Comments are closed here.