3.10.
CEM DAY 2023
Vain kameleontit pärjäävät asiakaskokemuksen viidakossa!
Asiakkaiden odotukset muuttuvat jatkuvasti ja muutosten perässä voi olla hankala pysyä. CEM Day syntyi vuonna 2018 halusta koota yhteen asiakaskokemuksen johtajat sekä kehittäjät ja jakaa parhaita käytäntöjä muuntautumiskykyisen asiakaskokemuksen rakentamiseen. Siitä saakka olemme olleet asiakaskokemuksen johtava tapahtuma ja tavoitteenamme on vuodesta toiseen varmistaa, että kaikki vieraamme saavat etumatkan asiakaskokemuksen ajankohtaisiin trendeihin.
Ohjelma
9.00-9.15 Tervetuloa! Puheenjohtajan avaus
Kari Korkiakoski, Toimitusjohtaja, Futurelab Experience
9.15-9.45 Energiamurroksen muuttuviin asiakasodotuksiin vastaaminen asiakaspalvelussa
Marika Tuominen, Asiakaskokemusjohtaja, Caruna Oy
9.45-10.15 Asiakaskokemus osana autokaupan transformaatiota
Sari Sotkas, Markkinointi, myynti ja verkkokauppa
10.15-10.30 Tauko
10.30-10.45 Uutta tutkimustietoa asiakaskokemuksesta Suomessa
Pasi Brusi, Senioripartneri, Futurelab Experience
10.45-11.15 Teknologian tuomat uudet haasteet ja mahdollisuudet asiakaskokemuksen kehityksessä
Markku Vihavainen, Service Manager, Fortum Consumer Solutions
11.15-11.45 Pirkanmaan hyvinvointialueen asiakaskokemus – strategiasta toimenpiteiksi
Marika Järvinen, Asiakaskokemuspäällikkö, Pirkanmaan hyvinvointialue
11.45-12.30 Lounastauko
12.30-13.00 Hotelliliiketoiminnan tärkeimmän digitaalisen myyntikanavan uudistus S-ryhmässä
Juho Kangas, Product owner, SOK Travel and Hospitality
13.00-13.30 Asiakaskokemuksen rooli YLEn strategiassa
Jaakko Lempinen, asiakaskokemuspäällikkö, YLE
13.30-13.45 Asiakasarvon yhteiskehittely: Miten osallistaa asiakkaat ja verkosto yhteisen arvon luomiseen?
Hanna Liimatainen, Head of Customer Success, Howspace
13.45-14.15 Kahvia ja pikkusuolaista
14.15-14.45 Alkon maailmanluokan palvelun opit asiakaskokemuksen kehittämiseksi – Kuinka mittaaminen ja tutkimus auttavat saavuttamaan menestystä asiakaskokemuksessa?
Sanna Puumalainen, asiakaskokemuspäällikkö, Alko
14.45-15.15 Sinuna haastaa Googlen ja Facebookin
Mikko Nurmi, Toimitusjohtaja, Suomen Tunnistautumisosuuskunta
15.15.-15.45 Stockmannin ikoninen asiakaskokemus ja miten sitä johdetaan tunteella
Sara Toivakainen, Chief Customer Experience Officer, Stockmann
15.45-16.00 Yhteenveto
Kari Korkiakoski, Toimitusjohtaja, Futurelab Experience
Tutustu CEM Day 2023 puhujiin
Marika Tuominen, Asiakaskokemusjohtaja, Caruna Oy
Energiamurroksen muuttuviin asiakasodotuksiin vastaaminen asiakaspalvelussa
Marika Tuominen työskentelee Suomen suurimman sähkönjakelijan, Carunan asiakaskokemusjohtajana auttaen asiakkaita ja yhteiskuntaa energiamurroksen läpiviennissä. Hän on pitkän linjan asiakaspalvelujohtamisen ammattilainen, jonka intohimona on palveluiden kehittäminen yhdessä asiakkaiden ja henkilöstön kanssa.
Jaakko Lempinen, Asiakaskokemuspäällikkö, YLE
Asiakaskokemuksen rooli Ylen strategiassa
Jaakko Lempinen on Suomen johtavia asiakaskokemuksen ja tiedolla johtamisen asiantuntijoita. Työssään hän yhdistelee strategista johtamista, muotoilua, arvonluonnin mekanismeja sekä tekoälyn mahdollisuuksia.
Sara Toivakainen, Chief Customer Experience Officer, Stockmann Oyj
Stockmannin ikoninen asiakaskokemus ja sen johtaminen tunteella
Sara Toivakainen on intohimoinen asiakaskeskeisen liiketoiminnan kehittäjä sekä asiakas- ja tunnekokemuksen puolestapuhuja. Sara toimii nykyisessä roolissaan Stockmannilla vastaten sen ikonisen asiakaskokemuksen johtamisesta, mittaamisesta ja kehittämisestä sekä MyStockmann -lojaliteettiohjelmasta yhdessä tiiminsä kanssa.
Juho Kangas, Product Owner, SOK Travel and Hospitality
Hotelliliiketoiminnan tärkeimmän digitaalisen myyntikanavan uudistus S-ryhmässä
Juho Kangas vetää S-ryhmän hotelliliiketoiminnan merkittävintä digitaalisen myyntikanavan uudistusta. Uudistuksen yksi keskeisimmistä tavoitteista on asiakaskokemuksen parantaminen, joka syntyy syvällisen asiakasymmärryksen kautta. Juho on kuin kotonaan Product Owner -roolissa suuressa ja kompleksisessa ympäristössä. Hän muistuttaa sidosryhmiä asiakaskokemuksen merkityksestä sekä siitä, miten se välittyy päivittäiseen tekemiseen.
Sari Sotkas, Markkinointi, myynti ja verkkokauppa
Asiakaskokemus osana autokaupan transformaatiota
Autokauppa käy parhaillaan ehkä viimeisimpänä isona vähittäiskaupan toimialana läpi transformaatiota. Muutoksen vaikutus asiakaskokemukseen on mittava, sillä kaikki menee niin sanotusti uusiksi voimalinjoja ja ansaintamallia myöten. Miten asiakaskokemuksen kehittäminen eroaa muusta vähittäiskaupasta autoalalla, vai eroaako ollenkaan?
Sari Sotkas on johtanut ja kehittänyt asiakaskokemusta, myyntiä ja markkinointia kansainvälisessä vähittäiskaupassa, matkailussa sekä autoliiketoiminnassa. Sarilla on vankka kokemus kuluttajaliiketoiminnan transformaatiosta ja digitalisaatiosta, jossa asiakaskokemuksen kehittäminen on yksi keskeisimmistä osa-alueista
Sanna Puumalainen, Asiakaskokemuspäällikkö, Alko
Alkon maailmanluokan palvelun opit asiakaskokemuksen kehittämiseksi – Kuinka mittaaminen ja tutkimus auttavat saavuttamaan menestystä asiakaskokemuksessa?
Sanna Puumalainen on ravintola-alan kasvatti, joka innostuu yhdessä tekemisestä ja tunnekokemuksen kehittämisestä asiakaskokemuksessa. Sannan tehtävänä on ohjata Alkon arvostettua asiakaskokemusta entistä asiakaslähtöisempään suuntaan. Roolissa keskeisinä asioina ovat asiakasymmärryksen tuottaminen, toimintamallien ja prosessien kehittäminen sekä osaamisen vahvistaminen asiakaspalvelussa.
Mikko Nurmi, Toimitusjohtaja, Suomen Tunnistautumisosuuskunta
Sinuna haastaa Googlen ja Facebookin
Kirjautumiskokemus on valtaosassa digipalveluista jäänyt lapsipuolen asemaan. Asiakaskokemus kärsii ja kassa ei kilahtele. Kyselytutkimuksen mukaan 90% suomalaisista yityksistä arvioi menettäneensä myyntiä kehnon rekisteröitymisen ja kirjautumisen myötä. Miten parantaa kokemusta ja miksi siihen ei välttämättä kannata käyttää kansainvälisten jättien työkaluja?
Mikkoa on vaivannut pitkään krooninen turhautuminen digipalveluiden kehnoa asiakaskokemusta kohtaan. Suomen Tunnistautumisosuuskunnan toimarina hän pyrkii pienentämään omaakin turhautumistaan tarjoamalla helppoa ja datavastuullista Sinuna-kirjautumista kotimaisille yrityksille.
Marika Järvinen, Asiakaskokemuspäällikkö, Pirkanmaan sairaanhoitopiiri
Hyvinvointialueen asiakaskokemus
Marika Järvinen toimii Pirkanmaan, eli Suomen suurimman hyvinvointialueen asiakaskokemuspäällikkönä. Hänen työnsä keskiössä on asiakaskokemuksen merkityksen vahvistaminen sotepe-palvelujen kehittämisessä ja systemaattisuuden luominen asiakaskokemuksen johtamisessa. Marikan tavoitteena on innostaa ihmisiä asiakaslähtöiseen kehittämiseen ja hän haluaa tarjota keinoja sekä menetelmiä sen mahdollistamiseksi. Palkitsevin osa hänen työtään on asiakkaiden, henkilöstön ja sidosryhmien kuunteleminen sekä toiminnan yhteiskehittäminen paremman palvelun ja asiakaskokemuksen saavuttamiseksi.
Hanna Liimatainen, Head of Customer Success, Howspace
Asiakasarvon yhteiskehittely: Miten osallistaa asiakkaat ja verkosto yhteisen arvon luomiseen?
Hanna Liimatainen on intohimoinen asiakaskokemuksen, -viestinnän ja muutosjohtamisen ammattilainen, joka vastaa ohjelmistoyritys Howspacen asiakaskokemuksesta ja -palveluiden kehittämisestä globaalisti. Hannan missiona on tukea organisaatioita osallistamaan kaikki työntekijänsä mukaan transformaatio- ja muutoskokonaisuuksiin sekä tuoda koko organisaation osaaminen hyötykäyttöön yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi.
Markku Vihavainen, Service Manager, Consumer Solution, Fortum Oyj
Teknologian tuomat uudet haasteet ja mahdollisuudet asiakaskokemuksen kehityksessä
Markku vastaa työssään siitä, että Fortumin asiakaspalveluiden järjestelmät tukevat asiakaskokemusta eli ovat harmonisoituja ja sekä teknisesti että taloudellisesti erinomaisessa kunnossa. Kuluneen vuoden aikana Markku on syventynyt puheentunnistuksen mahdollisuuksiin asiakaskokemuksen edistämisessä.
Ilmoittaudu mukaan
Ajankohta: 3.10. klo 9-16
Paikka: Crowne Plaza, Helsinki
Hinta:
Live (sis. buffet-lounaan ja iltapäiväkahvit) 695€ + alv
Livestream 345€ + alv
Kumpaankin pakettiin kuuluu tallenne tapahtumasta.
Rekisteröidy live-tapahtumaan >